Час збирати каміння. (відгук на мюзикл "Вечори на хуторі біля Диканьки")

Твір на тему

Час збирати каміння...

(відгук на мюзикл "Вечори на хуторі біля Диканьки")

Новорічний мюзикл "Вечори на хуторі біля Диканьки" викликав у мене низку думок. По-перше, як мінімум, деяким представникам вітчизняного шоу-бізнесу відверто набридло заробляти на декілька порядків менше навіть своїх російських колег. От вони й вирішили випустити продукт, який би перевищував безнадійно провінційний середній рівень наших телепрограм. Як на мене, цей фільм є достойним аналогом "Старих пісень про головне", чергові серії яких уже вкотре стають подією року, множачись у десятках тисяч самих ліцензійних (!) копій.

По-друге, цей фільм показав, що двомовний характер нашої країни й культури — факт. Це цілком логічний наслідок трьохсотлітньої насильницької русифікації наших інтелектуальних центрів — міст, університетів, літератури, театру. За такий час багато народів світу встигало повністю засимілюватись і зникнути з лиця землі назавжди. Це нормально, що українці сьогодні розмовляють російською в Харкові, бо ж середовище там на 90 % одномовне. Гірше, коли у Львові, попри всі міфи "дружньої" преси, певна частина інтелігенції одверто зневажає державну мову й лобіює її вживання, і це факт, а не "факти" трохи не "репресій" щодо "бідної російськомовної меншини". Ми живемо в країні, яка має не тільки сучасне, а й минуле, в тому числі й недавнє радянське. Треба в котрий уже раз починати все з початку — зі шкільного навчання у дусі справжнього знання й поваги до своєї культури. Мовна ідентичність — це важливо, проте чи не є вона сьогодні перешкодою для справедливого залучення до скарбниці українського народу досягнень таких геніїв, як Григорій Сковорода, Микола Гоголь, Володимир Вернадський, Микола Бердяев? Працюймо сьогодні на завтрашній день. А він настане, якщо не чекатимемо "царя-батюшки" або іншого казкового рятувальника в особі того ж Міжнародного валютного фонду. Ніхто не може бути зацікавлений у нашому добробуті, крім нас самих.

По-третє, ми потребуємо відновлення, репродукування національної еліти. Треба дати можливість працювати тим, хто цього потребує. І хай критерієм успіху будуть більш-менш незалежні фактори: ті ж рейтинги популярності. Якщо Олег Скрипка з гуртом "Воплі Відоплясова" д осягли успіху у Франції й Росії, то їхнє ім'я стало брендом, який може "потягти" на собі багато посередніших речей: рекламу, культурницькі акції й т. п. Може, Кіркоров як актор і кращий за Скрипку. То ж нехай співають разом в українських медіапроектах!

Дивіться також