1. "Загублене покоління" (чому так називають сучасне покоління, із чим це пов'язано, де знайти ті ідеали, на яких виховувалися наші батьки, діди, прадіди; помічник у створенні суспільних орієнтирів — художня література).
2. Література в житті суспільства і людини:
а) значення літератури в житті суспільства;
б) вплив літератури на формування характерів молодих людей.
3. Роман у віршах Л. Костенко "Маруся Чурай":
а) нелюдське ставлення поляків до українців (поляки вбивають Гордія Чурая на очах дружини й дочки; психологічний стан дружини Гордія ("і крик замерз у неї на устах..."); порівняння між стратою Гордія і вбивством біблійного пророка Іоана Хрестителя);
б) горе Марусі Чурай — образне втілення горя всього українського народу (що потерпав від поляків до перемоги під проводом Богдана Хмельницького).
4. Безталанна доля українського народу в творчості Василя Стуса:
а) В. Стус — поет, що "на муки пішов за народ" (безприкладна стійкість, беззавітна віра в нові часи);
б) вірш "За літописом Самовидця" (нагадує картину страти в романі Л. Костенко;
руйнування України, братовбивча війна, полони — гинуть не тільки люди, але й держава);
в) вірш "Сто років, як сконала Січ" (присвячений подіям другої половини XVIII—першої половини XIX ст.: зрушено Запорозьку Січ, закрито Києво-Могилянську академію, ліквідовано автономію України; на першому плані у вірші —— постать Великого Кобзаря, мажорне звучання вірша — свобода прийде).
5. Значення історичних творів Л. Костенко і В. Стуса (автори — носії духовної сили нашого народу, їхні вірші сприяють вихованню любові до народу, шанобливого ставлення до України, до її героїчного минулого).