Коли ремонтують ходову чи двигун, то все зрозуміло. Береш оригінальні запчастини, йдеш на СТО та домовляєшся про ціну. Складніше з кузовним ремонтом. Ось, з'явилась подряпина на крилі. На швидкість вона не впливає. Але постійно дратує своїм виглядом.
Через це роздратування ми часто приймаємо не раціональні, а емоційні рішення. Звичайно ж, ні до чого доброго це не призводить. Ми зібрали для вас корисні поради щодо самих поширених ситуацій, пов'язаних з кузовним ремонтом. Вони допоможуть вам зберегти час, гроші та нерви.
Не купуйте "чудодійні" засоби
Не існує жодної фарби чи "відновлюючої" речовини, здатної повернути лакофарбовому покриттю автівки його первинний стан. Якби можна було купити такий засіб та власноруч позбутись подряпини без слідів, ніхто б не їхав на спеціалізовані автосервіси та не платив би майстрам.
Усі ці "олівці", фломастери та інші "прості рішення" здатні тільки приховати на короткий час пошкодження кузова. Не треба мати надто гострий зір чи великий досвід, щоб побачити, що подряпину просто замалювали.
Деякі "чудодійні" засоби здатні приховати пошкодження ціною більшої шкоди. В місці обробки може прискоритись процес корозії. Потім ціна ремонту злетить до небес.
Замовляйте реставрацію цілої деталі
Коли ведете переговори з менеджером на СТО, домовляйтесь про цілу деталь. Не одна подряпина, а ціле крило. Не одна вм'ятина, а весь капот. Та частина кузова, яку можна зняти для реставрації.
Ви можете побачити тільки одну подряпину, але поруч будуть ще декілька, менші за розміром. Так, ви їх не помічаєте. Але, наприклад, потенційний покупець все побачить. Та буде вимагати від вас знижку.
Підібрати фарбу та малювати потрібно не для одного місця, а одразу на цілу деталь. Тільки так можна досягнути ефекту повного відновлення. Коли навіть спеціалісту буде важко або й взагалі неможливо знайти місце ушкодження.
Не пробуйте самі підібрати колір
Це дуже складний процес, що вимагає не тільки високої гостроти зору, досвіду та наявності спеціального обладнання, але ще й певних знань. Потрібно розуміти процес зношення лакофарбового покриття, вигорання його на сонці.
З кожним роком колір вашої автівки міняється. Процес йде нерівномірно. Одні деталі можуть ставати світлішими, інші − темнішими. Не хвилюйтесь, це не впливає на продажну вартість машини. А перефарбування − впливає. Тому краще довіритись спеціалісту.
Прораховуйте вартість наперед
Кузовний ремонт − справа не з дешевих. Можливо, відновлення вашої автівки після дорожньо-транспортної пригоди не має сенсу. Деколи краще продати її в такому стані, як є. А в інших випадках кузовний ремонт може навіть принести вам прибуток при продажі.
Різне може трапитись. Але найгірше − це почати кузовний ремонт та не закінчити його. Ніщо так не знижує продажну вартість, як сліди незавершеної роботи. Тому перед початком робіт хоча б приблизно оцінюйте їх вартість.
Не залишайте сліди корозії без уваги
Якщо ви побачили перші сліди іржі на кузові, одразу вирушайте на СТО. Тут як у стоматології − з часом проблема тільки погіршується. Чим довше ви зволікаєте, тим дорожче потім обійдеться ремонт. Пройде рік-другий та стан кузова може погіршитись до такого ступеня, що втратиться будь-який сенс його ремонтувати.
Кузов − найдорожчий елемент вашої автівки. Звичайно, виробники йдуть на усілякі хитрощі для того, щоб знизити його собівартість. Ну, як, хитрощі. Насамперед вони просто зменшують кількість металу, роблять деталі тоншими. Потім вони беруть більш дешеві та менш довговічні сплави. У наш час, коли більшість автівок в Європі та США купуються в кредит та оновлюються кожні 3-5 років, цей процес набрав жахливих масштабів.
Машини просто не пристосовані до довготривалого використання. За декілька років захисний шар на кузовних деталях зношується й корозія дуже швидко їх роз'їдає.
Звертайтесь на профільні СТО
Як то кажуть, не всі майстри однаково корисні. Так, ледве не кожен автосервіс запропонує вам послуги з реставрації кузова чи відновлення лакофарбового покриття. Але справжніх спеціалістів, хороших майстрів, дуже мало.
Звичайно ж, вони працюють на профільних СТО. У місцях, для яких кузовний ремонт − один з основних різновидів діяльності. Там у майстра забезпечений постійний потік клієнтів.