До часу проведення національного мультипредметного тесту ще кілька місяців, та чимало майбутніх абітурієнтів уже зараз замислюються про те, як отримати високі бали, адже від них залежать шанси вступити в обраний ВНЗ й здобути бажану спеціальність. І дійсно, щоб підготовка до ЗНО/НМТ 2024-2025 була ефективною, бажано почати роботу над нею за рік – 9 місяців. За цей період вдасться поновити та актуалізувати знання з потрібних предметів – математики, української мови, історії України та дисциплін за вибором. За такий період вдасться:
- Раціонально спланувати діяльність, не витрачаючи всього часу виключно на підготовку до тесту. Так, учні відвідують уроки у середній школі, часто – позашкільні гуртки та секції, має залишитися час й на дозвілля, спілкування з друзями та близькими, фізичну активність.
- Уникнути надмірної тривожності та стресу, пов'язаного з поспіхом. Усвідомлюючи, що часу вистачає, й при належних зусиллях будуть хороші результати, учень зможе ґрунтовно опрацювати інформацію.
- Навчитися основ керування часом, що стане у пригоді під час тестування. Так, навіть досконало володіючи знаннями, деякі учні не встигають справлятися з завданнями у рамках чітких часових меж.
Найкраще, коли підготовка буде здійснюватися у співпраці з професіоналами. Допомога висококваліфікованих викладачів дає змогу заощадити час, і бути впевненими в знаннях, оскільки вони освоюватимуться за продуманими методиками, зі спеціально підібраними навчальними посібниками. Якщо часу обмаль через незалежні від учня обставини, існують пришвидшені курси, де підготовка до НМТ 2024 займатиме 2 – 3 місяці. У такому разі знадобиться більше зусиль, можливо, доведеться тимчасово відмовитися від деяких інших видів діяльності, якщо вони заважають працювати над вивченням матеріалу для тесту.
Визначення рівня знань: перший етап, який допоможе зорієнтуватися на шляху до мети
Аби дійсно добре підготуватися, слід передусім зрозуміти, чи вистачатиме наявних знань, умінь та навичок для складання іспиту. Так, потрібно переглянути теми, які будуть оцінюватися під час НМТ, й перевірити, які з них добре знайомі, а які викликають питання. Не варто орієнтуватися за оцінками, отриманим під час вивчення цих тем у школі – чимало матеріалу протягом років може просто забутися. Добрим рішенням буде проходження пробних тестів "для себе", — щоб правдиво оцінити свої знання. Як проби своїх сил можна застосувати тести зовнішнього незалежного оцінювання/ національного мультипредметного тесту минулих років. На заповненні виявлених прогалин робиться акцент, не оминаючи й інші теми.
Кожен майбутній випускник має індивідуальний рівень знань та потреб у допомозі спеціалістів. Комусь потрібно виправити ситуацію лише з одним чи кількома предметами, декому ж – з усіх дисциплін, які необхідні для складання НМТ. На курсах завжди спочатку визначають, наскільки добре учень знає матеріал з того чи іншого предмету, й після цього спрямовують його у міні-групу з такою ж "базою" знань. Навчання у невеликих групах є більш дієвим, аніж наодинці з репетитором чи навпаки, у великій команді. Так, командна робота сприяє кращому засвоєнню матеріалу, й у групах в 5 – 7 осіб викладачу вдасться приділити кожному учасникові достатньо уваги.
Вибір закладу та формату: для найбільш результативної підготовки
Обираючи навчальний центр, слід першочергово звертати увагу на професіоналізм викладацького колективу – вчителі повинні бути кваліфікованими, мати відповідну освіту, ідеально, якщо в педагогічному колективі працюють вчителі вищої категорії. Також має значення досвід роботи у своїй сфері – так, якщо у минулі роки це були курси підготовки до ЗНО, й відвідувачі змогли скласти тестування на високі бали, закладу можна довіряти.
Важливий момент – вибір формату підготовки: онлайн або офлайн. Дистанційна робота над поглибленням знань – оптимальний варіант, якщо приміщення закладу знаходиться на значній відстані від місця проживання учня, або ж він через стан здоров'я чи інші причини не може регулярно особисто відвідувати центр. Якісь віддаленої підготовки нічим не поступається традиційному очному формату: як і при очних заняттях, школярі виконують завдання, за їхніми успіхами проводиться моніторинг, а у батьків є змога ознайомитися з електронним журналом.
Якщо майбутній вступник проживає у місті, де розташований навчальний центр, доцільне очне відвідування. Для більшості учнів це більш звично, адже нагадує навчання у школі, що допомагає простіше й легше налаштуватися на продуктивну навчальну діяльність. Безпосереднє спілкування з групою, об'єднаною єдиною метою, покращує мотивацію та забезпечує підтримку не лише від викладачів, а й з боку ровесників.