Запустити бізнес в e-commerce: основні етапи 

Якщо ви плануєте запуск власної справи, то, напевно, розглядали ідею про створення інтернет-магазину. Для успіху такого проєкту важливо хоча б в загальних рисах розуміти всі необхідні дії та процеси, які треба запустити.

В цій статті ми розповімо детальніше про основні етапи запуску бізнесу в сфері електронної торгівлі.

Аналіз ринку та вибір ніші

Перш за все необхідно вивчити середовище, в якому ви плануєте працювати. Вивчіть попит на ринку, та з'ясуйте, що саме ви плануєте продавати. Дайте максимально детальну відповідь. Це не повинні бути "товари для дому" чи "меблі". Важливо знати, які саме товари для дому це будуть і які категорії меблів.

Бізнес на старті не може конкурувати з гігантами ринку. Тому вам необхідно обрати нішу. Визначте її якомога чіткіше. При цьому і сам обсяг ніші має бути значним, щоб становити комерційний інтерес.

Якими способами вивчити ринок? Є багато професійних інструментів. Крім цього, дослідження ринку можна замовити у профільних компаній. Є і бюджетні способи.

  • Google Trends. Використовуйте безкоштовний інструмент Google, який дозволяє побачити зміну інтересу до певних тем в конкретних регіонах. Він покаже і зміни трендів в інтересі до певних товарів та брендів.
  • Самостійний аналіз видачі. Введіть в Google запити, пов'язані з товарами, які ви хочете продавати. Подивіться чи багато конкурентів і наскільки вони потужні.

Оцінивши ситуацію на ринку і обравши нішу, переходьте до наступного етапу.

Реєстрація бізнесу та вибір бізнес-моделі

Якщо ви ще не є суб'єктом підприємницької діяльності, варто зареєструвати бізнес та оформити рахунок в банку для отримання платежів. Найчастіше для реєстрації обирають ФОП 3 групи. Про порядок реєстрації ФОП ви можете дізнатись на сайтах державних органів.

Після реєстрації варто обрати бізнес-модель. Ваш інтернет-магазин може бути:

  • Магазином виробника. Це актуально для випадків, коли ви хочете продавати власну продукцію.
  • Представником одного бренду. Ми можете домовитись з виробником і реалізувати його продукцію. Правда, вам навряд вдасться зі старту запропонувати цікаві для великих брендів умови.
  • Дилером кількох брендів. Найбільш ймовірний варіант. Зарекомендувавши себе як успішний продавець та надійній діловий партнер, ви зможете стати дилером декількох торговельних марок в обраній ніші.
  • Дропшипером. Магазин може продавати товари, які постачатимуть безпосередньо виробники.

Створення інтернет-магазину

Коли обрано модель роботи і є домовленості з постачальниками, можна переходити до запуску інтернет-магазину. Це досить відповідальне і непросте завдання. Треба обрати платформу та виконавця, який створить для вас інтернет-магазин.

Цей етап можна спростити, якщо ви оберете створення інтернет-магазину на основі шаблонних рішень та хмарної CMS. Такі сервіси раніше називали конструкторами.

Однак зараз це повноцінні CMS з широким набором можливостей. При цьому, якщо ви обираєте SaaS сервіс, немає потреби окремо оплачувати хостинг і купу модулів

Одним з найкращих рішень на ринку є український сервіс Shop-Express.

Просування інтернет-магазину та масштабування бізнесу

Після запуску вам необхідно розробити стратегію просування бізнесу та втілювати її. З часом виникатиме потреба масштабувати бізнес, наймаючи нових працівників, розширюючи асортимент та активізуючи просування.