Український літак — Ан-255 "Мрія"

Пізнання чогось нового закладене у нашій природі. У світі існує безліч неймовірних речей, про існування яких ви навіть не замислювалися. Багато цікавих фактів про все на світі можна побачити на сайті https://www.red-letter.com.ua/ .

Наприклад, чи ви колись думали про те, який найбільший літак у світі? У цій статті ви дізнаєтесь маловідомі факти про найбільший літак українського походження — Ан-225 "Мрія".

Наш український літак Мрія був найбільшим повітроплавом за всю світову історію авіації та встановив 240 рекордів в цій сфері. Його довжина – 84 м, висота – 18 м, а вантажопідйомність – 640 тонн. Це найпотужніший транспортний аероплан у світі, обладнаний шістьома реактивними двигунами.

За словами пілота-випробувача Віктора Гончарова аеровелетень мав дуже широкий діапазон використання: він міг бути як винищувачем, так і важким транспортним авіалайнером. Але на самому початку у 1985 році ідея проєкту "найбільший літак Мрія" з'явилася в космічній площині.

Цей гігант мав транспортувати багаторазовий космічний корабель "Буран" та доставляти з запасного аеродрому космічні човники на космодром. Проте, з цими завданнями впорався значно менший авіалайнер ВМ-Т "Атлант" ще до моменту повної готовності Ан —255 "Мрія".

Крім того, планувалося, що наш літак стане першою сходинкою старту космічних кораблів – вони мали кріпитися на "спині" Мрії і запускатися в космос прямо з неї. Ось чим обумовлена потужність в 12 з половиною кінських сил у кожного з 6-ти реактивних двигунів та маса у 250 тонн.

Зрештою, найбільше літак прислужився в гуманітарних цілях. Саме він у 2002 році за один рейс привіз 187, 5 тонн харчів для американських військових в Омані, у 2003 році доправив гуманітарне обладнання в Ірак (загальна вага всіх рейсів близько 800 тонн), у 2011 році успішно прилетів в Японію зі 140 тоннами гуманітарки для постраждалих від цунамі та землетрусів.

А з початком пандемії коронавірусу саме Україна займалася доставкою масок, медикаментів і захисних костюмів для медиків в Європу. За один рейс у кожну країну літак Мрія у 2020 році транспортував понад 100 тон медикаментів та інших засобів проти коронавірусу з Китаю до Польщі, Франції, Німеччини та до Києва. Більше фактів про Україну читайте тут.

Цікаві факти про літак Мрія

Але після подій, що розпочалися 24 лютого 2022 року в Україні, коли Ан-255 "Мрія" згорів на Гостомельському аеродромі, його історію хочеться розповідати зовсім інакше.

Так само, як Київський привид – це збірний образ, заснований на особистостях десятків сміливих пілотів-винищувачів України, і наш літак Мрія – це суспільне явище, марка-приклад незламності держави Україна, в кінці кінців, проєкт нового, ще більше модернізованого надважкого літака, який продовжить завойовувати рекорди в повітрі і на землі, куди б не падали ворожі ракети. Тож, ось вам перший факт про найбільший у світі аероплан.

  1. Нова "Мрія" готова майже на 70 % і знаходиться в безпечному місці! Деякі деталі її попередниці будуть використані у будівництві другого літака.
  2. Розробка проєкту першої Мрії зайняла всього 3,5 роки . Свій перший випробувальний політ вона здійснила у 1988 році.
  3. Але найголовніше те, що вона злітала у небо ще сотні разів потому. І це абсолютний рекорд в класі надважких літаків. Для порівняння, американський Hughes H4 Spruce Goose, що також відноситься до цього класу і має більший розмах крил, злетів у повітря всього один раз на низькій висоті.
  4. Загалом український Ан-255 "Мрія" знаходився в польоті близько 3 740 годин. Це майже 2 мільйони кілометрів, які можна прирівняти до 46 кіл навколо планети Земля.
  5. Вперше під українським прапором Мрія прилетіла на авіашоу МАКС-93 в серпні 1993 року, після розвалу Радянського Союзу. І з того часу всі її рекорди та досягнення офіційно потрапляли на рахунок держави-виробника Україна.
  6. А ще у 1989 році АНТК "Антонов" заснував в Києві власну компанію-авіаперевізник "Авіалінії Антонова", яка працювала в британському аеропорту Станстед. В її флоті були 4 літаки Ан-124-100 та три Ан-12. Сюди ж приєднався найбільший літак Мрія в кінці 90-х років, коли необхідність швидкого перевезення надважкого та габаритного вантажу повітрям стала очевидною для світу.
  7. Але якщо літаками авіаліній Wizz Air чи то British Airways можуть керувати пілоти різного рівня підготовки, то в "Авіалініях Антонова" працюють лише 30 спеціальних льотчиків-випробувачів першого класу. Вони вміють керувати авіалайнерами будь-якого типу та проходили спеціальну підготовку.
  8. І, не дивлячись на габарити повітряного судна, цим спеціалістам вистачало всього 1,2 тис м злітної смуги, щоб підняти пустий літак Мрія у повітря та 3,5 тис м, якщо літак завантажений.
  9. А як же вантаж потрапляв в середину? Для цього Ан-255 "Мрія" мала власний завантажувальний комплекс, що складався з чотирьох механізмів, які могли піднімали вагу по 5 тонн кожний. Пристрій для відбуксирування літака взагалі мандрував на борту, зважаючи на розмір повітроплава.
  10. Найвіддаленіша точка на карті світу, куди Україна перевозила вантаж за допомогою Мрії – Таїті. Це був шлях у 16,4 тис км.

Тому що це не кінець, а тільки початок нової Мрії. І все буде Україна!