Пізнання чогось нового закладене у нашій природі. У світі існує безліч неймовірних речей, про існування яких ви навіть не замислювалися. Багато цікавих фактів про все на світі можна побачити на сайті https://www.red-letter.com.ua/ .
Наприклад, чи ви колись думали про те, який найбільший літак у світі? У цій статті ви дізнаєтесь маловідомі факти про найбільший літак українського походження — Ан-225 "Мрія".
Наш український літак Мрія був найбільшим повітроплавом за всю світову історію авіації та встановив 240 рекордів в цій сфері. Його довжина – 84 м, висота – 18 м, а вантажопідйомність – 640 тонн. Це найпотужніший транспортний аероплан у світі, обладнаний шістьома реактивними двигунами.
За словами пілота-випробувача Віктора Гончарова аеровелетень мав дуже широкий діапазон використання: він міг бути як винищувачем, так і важким транспортним авіалайнером. Але на самому початку у 1985 році ідея проєкту "найбільший літак Мрія" з'явилася в космічній площині.
Цей гігант мав транспортувати багаторазовий космічний корабель "Буран" та доставляти з запасного аеродрому космічні човники на космодром. Проте, з цими завданнями впорався значно менший авіалайнер ВМ-Т "Атлант" ще до моменту повної готовності Ан —255 "Мрія".
Крім того, планувалося, що наш літак стане першою сходинкою старту космічних кораблів – вони мали кріпитися на "спині" Мрії і запускатися в космос прямо з неї. Ось чим обумовлена потужність в 12 з половиною кінських сил у кожного з 6-ти реактивних двигунів та маса у 250 тонн.
Зрештою, найбільше літак прислужився в гуманітарних цілях. Саме він у 2002 році за один рейс привіз 187, 5 тонн харчів для американських військових в Омані, у 2003 році доправив гуманітарне обладнання в Ірак (загальна вага всіх рейсів близько 800 тонн), у 2011 році успішно прилетів в Японію зі 140 тоннами гуманітарки для постраждалих від цунамі та землетрусів.
А з початком пандемії коронавірусу саме Україна займалася доставкою масок, медикаментів і захисних костюмів для медиків в Європу. За один рейс у кожну країну літак Мрія у 2020 році транспортував понад 100 тон медикаментів та інших засобів проти коронавірусу з Китаю до Польщі, Франції, Німеччини та до Києва. Більше фактів про Україну читайте тут.
Цікаві факти про літак Мрія
Але після подій, що розпочалися 24 лютого 2022 року в Україні, коли Ан-255 "Мрія" згорів на Гостомельському аеродромі, його історію хочеться розповідати зовсім інакше.
Так само, як Київський привид – це збірний образ, заснований на особистостях десятків сміливих пілотів-винищувачів України, і наш літак Мрія – це суспільне явище, марка-приклад незламності держави Україна, в кінці кінців, проєкт нового, ще більше модернізованого надважкого літака, який продовжить завойовувати рекорди в повітрі і на землі, куди б не падали ворожі ракети. Тож, ось вам перший факт про найбільший у світі аероплан.
- Нова "Мрія" готова майже на 70 % і знаходиться в безпечному місці! Деякі деталі її попередниці будуть використані у будівництві другого літака.
- Розробка проєкту першої Мрії зайняла всього 3,5 роки . Свій перший випробувальний політ вона здійснила у 1988 році.
- Але найголовніше те, що вона злітала у небо ще сотні разів потому. І це абсолютний рекорд в класі надважких літаків. Для порівняння, американський Hughes H4 Spruce Goose, що також відноситься до цього класу і має більший розмах крил, злетів у повітря всього один раз на низькій висоті.
- Загалом український Ан-255 "Мрія" знаходився в польоті близько 3 740 годин. Це майже 2 мільйони кілометрів, які можна прирівняти до 46 кіл навколо планети Земля.
- Вперше під українським прапором Мрія прилетіла на авіашоу МАКС-93 в серпні 1993 року, після розвалу Радянського Союзу. І з того часу всі її рекорди та досягнення офіційно потрапляли на рахунок держави-виробника Україна.
- А ще у 1989 році АНТК "Антонов" заснував в Києві власну компанію-авіаперевізник "Авіалінії Антонова", яка працювала в британському аеропорту Станстед. В її флоті були 4 літаки Ан-124-100 та три Ан-12. Сюди ж приєднався найбільший літак Мрія в кінці 90-х років, коли необхідність швидкого перевезення надважкого та габаритного вантажу повітрям стала очевидною для світу.
- Але якщо літаками авіаліній Wizz Air чи то British Airways можуть керувати пілоти різного рівня підготовки, то в "Авіалініях Антонова" працюють лише 30 спеціальних льотчиків-випробувачів першого класу. Вони вміють керувати авіалайнерами будь-якого типу та проходили спеціальну підготовку.
- І, не дивлячись на габарити повітряного судна, цим спеціалістам вистачало всього 1,2 тис м злітної смуги, щоб підняти пустий літак Мрія у повітря та 3,5 тис м, якщо літак завантажений.
- А як же вантаж потрапляв в середину? Для цього Ан-255 "Мрія" мала власний завантажувальний комплекс, що складався з чотирьох механізмів, які могли піднімали вагу по 5 тонн кожний. Пристрій для відбуксирування літака взагалі мандрував на борту, зважаючи на розмір повітроплава.
- Найвіддаленіша точка на карті світу, куди Україна перевозила вантаж за допомогою Мрії – Таїті. Це був шлях у 16,4 тис км.
Тому що це не кінець, а тільки початок нової Мрії. І все буде Україна!