Фразові дієслова англійської мови

Якщо ви новачок, для вас здається найважчим засвоєння неправильних дієслів. Але коли базу ви вже опанували, розумієте, що то була не найскладніша тема. Адже ви зустрічаєте так звані Phrasel Verbs, або ж фразові дієслова, які утворюються додаванням до дієслова певного прийменника або іншого “хвостика”.

Складність полягає в тому, що певної логіки утворення чи перекладу таких слів майже немає, тому їх доводиться заучувати, як неправильні дієслова.

Які бувають Phrasel Verbs?

Фразові дієслова англійської мови

Є 2 основні принципи поділу:

За способом творення — який “хвостик” додаємо до дієслова.

  • Прислівник — не потребує конкретної інформації після себе. Приклади:

to dress up — бути вдягненим

to pass out — знепритомніти

  • Прийменник — після себе потребує іменник чи займенник, кий вказував би на об’єкт, щодо якого виконується дія:

to come across — натрапити на (щось)

to put off — відкласти, перенести (щось)

  • Прислівник + прийменник — також вимагає після себе вказівку на об’єкт:

to be cut out for – бути створеним для, схильним до

to feel up to – бути спроможним зробити щось-то

За способом використання — як розташовується у реченні, що повинно стояти після нього.

  • Intransitive phrasal verbs (неперехідні фразові дієслова) — не потребують після себе доповнення. Тобто, дія виконується самим підметом над собою:

to break down — зломити, зазнати невдачі, погіршуватися (про здоров’я)

to come on — виходити, з’являтися, робити успіхи, включатися (про електричні прилади, світло)

  • Transitive phrasal verbs (перехідні фразові дієслова) – вимагають доповнення після себе. Адже підмет виконує дію над іншим об’єктом, тому важливо зазначити, над яким саме:

to ask for — просити (про щось)

to count on — розраховувати на (щось)

Перехідні також діляться на подільні та неподільні. У перших всередину конструкції може “влізти” доповнення у вигляді займенника чи іменника, при цьому прийменник ставимо після нього. Зверніть увагу: якщо додаток виражений займенником, він обов’язково ставиться перед прийменником.

Приклади:

Turn it down. — Зроби це тихіше./Вимкни це. (тільки такий варіант є правильним)

Take off your dress./Take your dress off. — Зніми свою сукню. (обидва варіанти є правильними)

Які є способи їх вивчення?

Як ми вже відмічали, певної загальної логіки їх утворення немає. Тому, доведеться їх запам’ятовувати кожне окремо.

Скільки їх всього? Приблизно 5000. Але не лякайтеся, вчити їх всі не потрібно. Вам достатньо вивчити 100 найбільш вживаних.

Але і це не мало. Що вам допоможе:

Розбийте їх усі на певні групи. Є 4 основні варіанти:

  1. Тематично — які дієслова ви вживаєте, спілкуючись на ту чи іншу тему. Це дозволить вам розширити лексичний запас з конкретної теми.
  2. За дієсловом — берете всі фразові дієслова з однаковим ключем. Такий спосіб дає можливість простежити логіку формування їх змісту.
  3. За приставкою — ідемо від зворотного та ділимо на групи за “хвостиком”, який стоїть після дієслова. А так прослідкуєте логіку значення різних дієслів з одним і тим самим “хвостиком”.
  4. За частотою вживання — розділяєте Phrasel Verbs, залежно від їх популярності. Це допоможе краще розуміти розмову на будь-яку тему.

Після цього, візьміть одну з груп, а з неї — одне фразове дієслово. Прочитайте про нього всю інформацію. Радимо користуватися словниками English-English, наприклад, Longman DOCE або Macmillan English Dictionary.

Якщо ви шукаєте курси англійської для дітей, радимо звертатись до найкращих: https://grade.ua/uk/kids/, заняття проводяться як в офлайн, так і онлайн режимах.

Роздивіться різні приклади вживання даного дієслова. В якому контексті, яке має забарвлення, як впливає на сенс всього речення.

Записуйте та озвучуйте власні приклади вживання.

Читайте тексти з його використанням, вивчайте спеціальні пісні або скоромовки.

Загалом, радимо вивчати менше, але якісніше. Адже неправильно використане фразове дієслово може кардинально змінити зміст того, що ви хотіли донести до співбесідника, та викликати непорозуміння.