Комедії "Сто тисяч" і "Хазяїн" розкривали вихід на суспільну арену "чумачого" — вчорашнього селянина, який зумів стати скоробагатьком і навіть землевласником-мільйонером, але залишився некультурним, обмеженим і примітивним. У Єлисаверградському повіті, де жив письменник, понад третина земельних угідь належала кільком "новим господарям". Жителі сіл, що були по сусідству з хутором Надія, в образі Пузиря впізнавали свого землевласника Шев'якова. А Панас Саксаганський у мемуарах "Театр і життя" згадував, що багатий мільйонер Терещенко через свого агента пропонував Іванові Карпенку-Карому хабар за те, щоб п'єсу "Хазяїн" знали з репертуару. І. Франко припускав, що образ Пузиря створений "на фактичній основі українського мільйонера-мужика Харитоненка і його окруженія".