М. Хвильовий публікує окремими книжками памфлети "Україна чи Малоросія?", "Камо грядеши?", "Думки проти течії", "Апологети писаризму", "До потреби культурної революції". У них Хвильовий ставить багато проблемних питань, крізь які червоною ниткою проходять три головні тези:
а)кінець малоросійському епігонству й провінційності, українське мистецтво прилучається до світового, і, в першу чергу, до західноєвропейського мистецтва;
б)кінець російської гегемонії в Україні; Росія мусить відійти в свої етнографічні межі; Росія самостійна? — Самостійна. Тож і Україна самостійна;
в)українське мистецтво має власну велику місію, воно започатковує нове велике культурне коло, що йому Хвильовий дав умовну назву "азіатський ренесанс".
Памфлети Хвильового Висловили загальний настрій нації. Так розпочалася літературна дискусія 1925—1928 pp., яка пізніше переросла в політичну.