Яку роль відіграють у творі розлогі описи зовнішності героїв та їхнього житла?

Відповідь на контрольне запитання

Портрет та інтер'єр виступають у повісті "Гобсек" основними засобами характеристики героїв. Уже перший опис зовнішності Гобсека, що розпочинається словами: "Не знаю, чи зможете ви з моїх слів уявити собі обличчя цього чоловіка, що його я, з дозволу Академії, назвав би "місячним ликом"…", розкриває життєві принципи й поведінку героя. Надалі з'ясовується, що довгий, мов свердлик, ніс Гобсек безцеремонно пхає в життя численних парижан; його обличчя кольору срібла, "з якого облупилася позолота", повсякчас навіює Дервілю думки про гроші; а лагідний голос, що згодом стає "схожим на звук флейти, коли в неї забувають вставити мундштук", приносить найгірші звістки.

Щоб якнайповніше відтворити характер Гобсека, Бальзак "поселяє" його в певний інтер'єр. Інтер'єр у художньому творі – це опис внутрішніх приміщень і предметів, які безпосередньо оточують персонажа. Найважливіша функція інтер'єру – підкреслити ті чи інші специфічні риси, смаки, захоплення, звичаї та уподобання персонажа. Опис помешкання Гобсека в однойменній повісті Оноре де Бальзака дає нам змогу не тільки побачити умови життя персонажа, розкрити його уподобання та захоплення, а й взагалі краще зрозуміти його внутрішній світ.

Автор докладно розповідає про помешкання лихваря: "Усе в його кімнаті, від зеленого сукна на письмовому столі до килимка біля ліжка, було якесь однакове, охайне й потерте, наче в холодній оселі старої дівки, котра з ранку до вечора тільки те й робить, що натирає меблі. Узимку головешки в його каміні завжди тільки жевріли, поховані під купою попелу… Біля того похмурого, вологого будинку нема подвір'я, усі вікна виходять на вулицю, а розташування кімнат нагадує розташування монастирських келій…". Підтвердженням того, що жага до збагачення знищує особистість, стає побачений Дервілем інтер'єр у кінці твору: "Я… побачив, до чого може дійти скупість, коли вона перетворюється на сліпий… інстинкт, скупість, вияви якої ми так часто спостерігаємо у провінційних скнар…". У цьому інтер'єрі автор показав згубну пристрасть свого героя у вигляді купи зогнилих харчів і захаращеного житла.