Сформулюйте головну повчальну думку цієї комедії. Доведіть, що твір "Міщанин-шляхтич" належить до високої комедії.

Відповідь на контрольне запитання

Головна повчальна думка комедії "Міщанин-шляхтич": людина повинна бути собою, виховувати в собі почуття гідності, вчитися, але ні перед ким не плазувати. Водночас автор утверджує право чесних і добрих людей на щастя.

Мольєр створив чудовий синтез трагедії і комедії шляхом перенесення високої моральної проблематики з трагедії до розважального жанру комедії. У комедії "Міщанин-шляхтич" порушується висока моральна проблематика, властива тогочасній трагедії. В основі сюжету високої комедії – комічна ситуація. Мольєр вводить у твір пісні, танці, характеризує героїв, знаходячи в них вади, які висміює. Автор вказує суспільству на моральні проблеми, які потребують виправлення, порушує болючі питання часу. Герої високої комедії є представниками і високого, і низького жанрів: шляхтичі – Дорант, Дорімена з одного боку, міщани – Журден та його сім'я, слуги – з іншого. У центрі уваги герой, охоплений однією пристрастю, яка затьмарює йому розум і позбавляє здорового глузду – протагоніст. Інший герой – антагоніст – користується цим становищем протагоніста собі на користь. Наприкінці комедії герой-протагоніст отримує урок: жити потрібно розумом, а не пристрастями. Комедія порушує важливі для сучасників драматурга суспільні проблеми і віддзеркалює сучасне Мольєру політичне і суспільне становище. Драматург показав процес зміни провідних політичних та суспільних сил у соціумі: на зміну шляхтичам приходить буржуа, який купує титули і маєтки збіднілих дворян. Мольєр намагався показати лицемірну мораль шляхтичів, невігластво буржуа, кмітливість простого люду.